سیمرغ رایانه

سیمرغ رایانه

علمی و سرگرمی و مطالب روز
سیمرغ رایانه

سیمرغ رایانه

علمی و سرگرمی و مطالب روز

اس ام اس های نوروزی برای ۹۲

سال ۱۳۹۲ سالی پر از عظمت و بزرگی برای ایرانیان

با پایان سال شروع به خانه تکانی کردم

به خانه دل که رسیدم محبتت را برداشتم

نه غباری داشت و نه کهنه شده بود

مهرت جاودانه باد

***

مثل ماهی زندن مثل سبزه زیبا مثل سمنوشیرین

مثل سنبل خوشبو مثل سیب خوش رنک مثل سیرشفابخش

ومثل سکه باارزش باشید

یادت نره قبل ازتحویل سال اولین کسی بودم

که سفره (هفت) سینوبرات معنی کردم

***

فرارسیدن نوروز را به شما

و خانواده محترمتان بعدا تبریک می گم هنوز زوده!

***

با پایان سال شروع به خانه تکانی کردم؛


به خانه دل که رسیدم محبتت را برداشتم

نه غباری داشت ونه کهنه شده بود؛


مهرت جاودانه دردلم خواهدماند.

شبهای بهاریتون آروم و قشنگ و پرستاره.

***

بروبروبادبادک/بگوبه اون نازنازک/

عیدگل وشاپرک/جلوجلومبارک!

***

ای پدید آورنده ی قلبها...

دوستان من ارمغانی از رحمت بیکران تو اند؛

خرسندشان دار به تندرستی...

پیشاپیش سال نو مبارک

***

ضمن تبریک سال جدید باید خدمتتون عرض کنم

که بنده امسال قصد ازدواج ندارم،

لطفا سبزها رو به نیت یکی دیگه گره بزنید!


 

***

یک سلام قشنگ تقدیم به کسی که نامش دربهارمن

یادش دراندیشه من و محبتش درقلب من

ودیدارش ارزوی من است

*عیدتون مبارک*

***

با آرزوی 12ماہ شادی ، 52 ھفته خندہ ، 365 روز سلامتی

8760 ساعت عشق ، 525600 دقیقه برکت ، 315300 ثانیه دوستی

..::*سال نو پیشاپیش مبارک*::..

***

سلام میشه ازت خواهش کنم سال تحویل بیای خونمون ؟

آخه سبزه ای به خوشگلی تو پیدا نکردم !

***

بهار تکرار گل است و بهشت تکرار بهار؛

اگر در این سال جدید بهار را باضریب بینهایت در خود تکرار کنیم

بهشت همین جاست؛

سال نو مبارک

***

پیش فروش بوسهای عیدنوروز آغازشد

براى ثبت نام لپتو بیارجلو.

***

سال و مال و فال و حال و اصل و نسل و بخت و تخت

بادت اندر شهریارى برقرار و بر دوام

 

سال خرم،فال نیکو،مال وافر،حال خوش

اصل ثابت ، نسل باقى ،تخت عالى ،بخت رام

سال نو را پیشاپیش به شما تبریک عرض می‌نمایم

***

امروز دو نفر از من آدرس و شماره تورو ازم خواستن

منم بهشون دادم.یکیشون خوشبختی و اون یکی سعادت

***

ارزو دارم نوروزی که پیش رو دارید اغاز روزهای باشد که ارزو دارید

***

یا مقلب قلب ما در دست توست یا محول حال ما سر مست توست،

کن تو تدبیری که در لیل ونهار،حال قلب ما شودهمچو بهار...

نوروزتان پیشاپیش مبارک

***

خواستم برات سبزه عید بفرستم

گفتم شاید طاقت نیاری و تاعید بخوریش.

***

من یک اس ام اس کوچولو هستم

که از گوشی صاحبم فرارکردم

اومدم بهت بگم که اون گفت واسه عید نوروز چی برام خریدی

الان برگردم به اون چی بگم

ایام فاطمیه از چه تاریخی شروع ودر چه تاریخی تمام می شود؟

ایام فاطمیه از چه تاریخی شروع ودر چه تاریخی تمام می شود؟

ربارة تاریخ شهادت حضرت زهرا(س) روایات مختلفی وجود دارد است. و از چهل روز تا شش ماه بعد از رحلت پیامبر(ص) بیان شده است. اما میان علمای شیعه، دو احتمال معتبر است: هفتاد و پنج روز بعد از رحلت پیامبر(ص) یا  نود و پنج روز بعد از رحلت ایشان.
بنابراین با توجه به رحلت پیامبر اسلام(ص) در بیست و هشتم صفر، بنا به روایت هفتاد و پنج روز، در مورخه سیزدهم تا پانزدهم جمادی الأوّل، شهادت حضرت زهرا(س) است و این ایام را فاطمیة اوّل می‌ خوانند.
اما بنا به روایت نود و پنج روز، شهادت حضرت(س) در سوم تا پنجم جمادی الثانی است و این ایام را فاطمیة دوم می‌ خوانند.
بنابراین؛ ایام فاطمیه جمعا 6 روز می باشد، 3 روز در ماه جمادی الاول و 3 روز در ماه جمادی الثانی. فاطمیه اول از 13 تا 15 جمادی الاول است و فاطمیه دوم از سوم تا پنجم جمادی الثانی می باشد.
و شاید علت اینکه سه روز در هر ماه بعنوان روز شهادت آن حضرت(س) معرفی شده است به این دلیل است که این احتمال وجود دارد که ماههای قمری از رحلت پیامبر(ص) تا شهادت حضرت زهرا(س)، 29 روز بوده باشند، حال آنکه د رصورت کامل بودن ماههای قبل، روز شهادت 13جمادی الاول و یا سوم جمادی الثانی خواهد بود. چرا که طبق تقویم، حداکثر سه ماه قمری 29 روزه و حداکثر 4 ماه قمری 30 روزه می توانند پشت سر هم قرار گیرند.
اما در عرف، به دهه دوم جمادی الاول، از دهم تا بیستم جمادی الاول که بنابر قول 75 روز، شهادت آن بانوی بزرگوار در آن واقع شده است دهه فاطمیه اول و به دهه اول جمادی الثانی از اول تا دهم جمادی الثانی، که طبق قول 95 روز، شهادت حضرت زهرا(س) در آن واقع شده است، دهه فاطمیه دوم گفته می شود.